Monday 1 June 2015


Sahabatku., Alhamdulillah., Allah SWT sudah menciptakan skenario indah dalam episode kehidupan kita sebagai hamba-Nya. Dari skenario mengenai rezeki, jodoh dan kesudahan kita nanti telah diatur sedemikian indah oleh-Nya sahabat. InsyaAllah dengan kesederhanaan dalam kita bertutur kata maupun bertindak, diri ini tidak terasa semakin bijak memaknai setiap scenario indah dari Sang Pencipta sahabat. Hal tersebut adalah salah satu nikmat dari Allah SWT yang sudah sepatutnya senantiasa kita syukuri setiap hari. Kalaupun ditambah nikmat itu sudah pasti janji dari-Nya sahabat, kita ucapkan rasa syukur kita dalam lisan dengan “alhamdulillah” dan juga diri curahkan dalam tindakan sehari-hari yang mencerminkan rasa syukur tersebut. Wallahua’lam bishowab. :
Semoga dengan ikhtiar demikian kita selalu terhindar dan dijauhkan dari penyakit hati yang menjadikan diri tinggi hati sahabat., aamiin., :)
Saya menyampaikan terima kasih kepada sahabat telah menginspirasi diri ini setiap saat. Sehingga diri mengajak agar mari bersama-sama kita sambut dengan gembira sewajarnya skenario Sang Pencipta sahabat. :)

0 comments :

Post a Comment